Tips Simpan Duit Cara Cikgu

Oct 19

Tips simpan duit cara cikgu Disebabkan hari ni banyak kelas dicutikan sebab spm, maka aku dan p melepak dengan anak-anak yang syok dok main monopoli. Berjuta-juta duit depa. Pakat buleh beli rumah sorang sebijik. Alhamdulillah. Maka, keluaq la topik poket kering la, takdak duit simpan la apa la. So depa tanya aku camana aku simpan duit. Mula tu nak habaq macam malu...

Read More

Jual Produk Informasi 300 Unit 3 Hari

Oct 17

Jual produk informasi 300 unit 3 hari Bulan Oktober ini saya agak sibuk dengan jualan produk informasi. Ianya berkaitan dengan niche kerjaya iaitu peperiksaan online Penolong Akauntan Gred W27. Untuk sasaran pelanggan kali ini adalah lepasan diploma. Kadar tempahan amat menggalakkan kerana dalam masa 3 hari sahaja ia sudah terjual melebihi 300 unit. Saya akan...

Read More

Karnival Upin Dan Ipin Kini Berbayar

Oct 15

Karnival Upin dan Ipin kini berbayar Bulan lepas aku terlihat iklan untuk karnival Upin dan Ipin yang bakal diadakan hujung tahun 2015. Aku tak ada cadangan nak ke sini kalau masih bujang. Memandangkan anak pun dah besar panjang, aku cadang nak bawa jalan-jalan. Sekali sekala keluar dari kepompong kerja untuk luangkan masa dengan famili.   Bukan lagi masuk...

Read More

Cara Batal Sumbangan Bulanan YaPEIM

Oct 13

Cara batal sumbangan bulanan YaPEIM Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) ditubuhkan oleh Kerajaan Persekutuan sejak 13 Oktober 1976. YaPEIM telah diperbadankan menerusi Trustee (Incorporation) Act 1952.     Cara untuk membatalkan sumbangan bulanan menerusi Skim Potongan Gaji YaPEIM boleh dilakukan dengan memahami maklumat yang disediakan...

Read More